Jaarverslag 2018

“Werken in het onderwijs betekent dagelijks werken aan de toekomst. Goed en duurzaam onderwijs is volgens ons meer dan het behalen van goede resultaten en het afvinken van de normen die de onderwijsinspectie stelt. We bereiden onze leerlingen voor op hun rol in de maatschappij. Wederzijds respect is hierin een sleutelwoord.

Daarnaast willen we leerlingen ervan bewust maken, dat iedereen zijn of haar steentje moet bijdragen aan de samenleving. Die burgerschapsvorming is de toegevoegde
waarde van Het Baken Almere. Geen korte termijn doel dus, maar een visie op de maatschappij en de toekomst van onze aarde. Een visie die wij al jaren uitdragen.
En dat zullen we voorlopig blijven doen.

Op Het Baken Almere vinden we dat iedereen zijn of haar talent moet kunnen ontwikkelen. En dat ieder mens goed is zoals het is. Daar investeren we in. Dat
doen we niet alleen, maar samen met de ouders, andere onderwijsinstellingen en de gemeente Almere. Vanuit die duurzame relaties werken we samen aan zo goed mogelijk onderwijs in Almere. Denk maar aan de plannen voor de internationale campus met de International Primary School. Of de ontwikkeling van een doorlopende leerlijn voor leerlingen van 10 tot en met 14 jaar. Daarnaast werken we aan het stimuleren en verbeteren van het techniekonderwijs in onze regio. In dit bestuursverslag staan nog veel meer voorbeelden van hoe we door samenwerken verder komen. Verder vindt u in dit verslag natuurlijk de nodige cijfers en hoogtepunten uit 2018.

“We zijn niet alleen zuinig op elkaar, maar ook op de natuur. Die hebben we te leen om straks weer door te geven aan een volgende generatie. Laten wij de aardbol daarom mooier achterlaten dan wij haar hebben aangetroffen.”

In het jaarverslag 2018 geven de bestuurder, Raad van Toezicht, directeuren van de Bakenscholen en de Medezeggenschapsraad hun visie op duurzaam onderwijs en een kijken ze terug op het jaar 2018. Daarnaast blikken (oud) leerlingen terug op hun tijd op één van de Bakenscholen. Wat doen zij nu? En wat hebben ze meegenomen van hun middelbare schooltijd? We wensen u veel leesplezier!

Klik hier om het jaarverslag 2018 te openen.