Stad College

Jurre Kal G1c wint DHL Challenge

Jurre Kal G1c wint DHL Challenge en mag de bal op het veld brengen tijdens het WK Rugby. Hieronder zijn verslag van deze bijzondere gebeurtenis:

Dinsdag 22 september 2015 moesten we om kwart voor 6 opstaan en een half uur later werden we opgehaald door een vriendin van mijn moeder. We gingen met de trein naar Schiphol. Bij de douane vond ik het heel stom dat ik mijn gel moest inleveren omdat het meer dan 100ml was. De strenge beveilingsmaatregelen van Schiphol. Om 9.10 uur stegen we op.
In het vliegtuig had ik wel wat last van mijn oren maar verder was het vliegen erg gaaf.

Om half tien Welshe tijd kwamen we aan. We werden opgehaald door een man van DHL. Zijn taxi-bus was speciaal voor het WK rugby helemaal beplakt met folie met daarop alle foto’s van de kinderen die wereldwijd de DHL Challenge hebben gewonnen. Echt speciaal.

Ons hotel stond middenin Cardiff en onze kamer keek uit op het stadion en had een goede inrichting.
Daarna zijn we met een bus door Cardiff gereden om de stad te bekijken. ’s Avonds gingen we (door DHL betaald) eten in een Welsh restaurant. Wat ons opviel was dat in plaats van voetbal rugby heel populair is in Wales. Overal zie je vlaggen van het RWC (Rugby World Cup) hangen, de mensen lopen rond in rugbyshirts van verschillende landen en bij iedere pub zie je borden staan, dat je daar rugby kan kijken. Net als bij ons met het WK voetbal. Toen gingen we slapen en brak de grote dag aan.

Drie uur voor het begin van de wedstrijd tussen Australië en Fiji moesten we in het stadion zijn voor de uitleg. Er waren drie mannen van DHL die ons bij het hotel kwamen ophalen en de hele dag bij ons bleven. Ik kreeg de uitleg in een leeg stadion, tenminste de stoelen waren leeg maar op het veld waren ook andere mensen dingen aan het oefenen. Tussendoor gingen we nog eten met onze begeleiders. Een paar uur later was het zo ver. Mijn moeder moest op de tribune zitten en ik stond beneden, in de spelerstunnel, klaar met de bal. Ik was wel een beetje zenuwachtig, maar had er veel zin in. Eerst kwamen de spelers nog langs mij lopen toen ze van het veld af kwamen omdat ze een warming up hadden gedaan. Daarna liep ik met de twee vlaggendragers met de bal het veld op. Toen ze van de twee landen het volkslied gingen spelen stond ik tussen de drie scheidsrechters in. Ik was heel geconcentreerd en ik dacht dat ik het nooit meer zou vergeten. Daarna liep de rest terug en liep ik naar het midden van het veld om de bal op de stip te leggen. Toen kon ik met mijn moeder de wedstrijd vanaf één van de beste plekken zien. Australië won van Fiji met 28 -13. Het was gaaf om de wedstrijd van zo dichtbij te zien. Na de wedstrijd gingen we naar onze kamer, omdat Omroep Flevoland zou bellen. Daarna gingen we nog even in de bar wat drinken en keken we de laatste wedstrijd van die dag.

Donderdag was alweer de laatste dag. We gingen onze spullen inpakken en hebben we het kasteel van Cardiff nog bekeken. Daarna werden we opgehaald, helaas in een andere taxi dan op de heenweg. We moesten lang wachten op het vliegveld maar zijn gelukkig veilig geland.

Dit was mijn verslag van een supergave ervaring!