Jaarverslag 2014

Jaarverslag
In het jaarverslag 2014 informeren we u over Het Baken Almere. Elke school bij Het Baken is anders en heeft een eigen dynamiek. Daarom blikken de vijf scholen in het verslag afzonderlijk terug op het jaar. U leest het hier:

Klik hier om het jaarverslag te openen.

We hebben in 2014 veel ondernomen en zijn trots op de positieve resultaten die we hebben geboekt. Twee bijzondere initiatieven lichten we er hier apart uit. De start van ons nieuwe Vakcollege en de uitvoering van The Passion met schoolbestuur Prisma.

Vakcollege
Een hoogtepunt van 2014 was voor ons de start van ons Vakcollege. Dit nieuwe onderwijsconcept wordt in Almere alleen door Het Baken aangeboden. Het Vakcollege is een arbeidsmarktgerichte opleiding. De jongeren die deze opleiding volgen doen veel ervaring op bij bedrijven, lopen vaak stage en volgen beroepsgerichte praktijklessen. De leerlingen reageren positief op het Vakcollege en ontdekken snel wat goed bij hen past. Met als bonus dat ze na de opleiding zo het bedrijfsleven in kunnen.

The Passion
Onze interconfessionele identiteit is een belangrijk uitgangspunt voor Het Baken. Dat geldt ook voor Stichting Prisma, een onderwijsgroep voor christelijk basisonderwijs. In 2014 hebben we gesprekken gevoerd met Prisma over onze gezamenlijke identiteit en hoe we die kunnen versterken. Die samenwerking werd mooi zichtbaar rond Pasen. We hebben toen gezamenlijk aan alle medewerkers, ouders en leerlingen een uitvoering van “The Passion” aangeboden. Een positieve ervaring, en voor herhaling vatbaar.

Ook 2015
In het jaarverslag 2014 leest u niet alleen wat we vorig jaar hebben bereikt. Ook brengen we u op de hoogte van de plannen die we hebben voor 2015. Het Baken Almere zit op de goede weg. We investeren in de scholen en de leerlingen en hebben vertrouwen in onze organisatie. We zijn klaar voor toekomst!